این مرکز درسال 1378در یک ساختمان با مساحت 750متر  افتتاح شد .

وتا کنون فعالیت های خود را در زمینه کارگاه های فرهنگی ،هنری وادبی اجرا کرده است .

این مجموعه 13624جلد کتاب دارد که در فضای دلنشین وشاد جا گرفته است .

بخش های مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،یک کلاس خط ونقاشی  

سالن آمفی تئاتربه مساحت 90متر وظرفیت 100نفر

امکانات ویژه مرکز :سالن مطالعه کودک ونوجوان ،سالن امفی تئاتر ،1کارگاه هنری

امکانات کارگاهی: 1کارگاه هنری

خدمات فراگیر: ندارد .

پرسنل :1مربی فرهنگی به همراه خدمات مرکز

شرایط عضویت : 6تا17سال وپرداخت هزینه شهریه حقیقی 20000تومان

مجازی 1000تومان

روز وساعت فعالیت :دختر :روزهای زوج  پسر : روزهای فرد

ساعت مراجعه 8 صبح الی 14

خدمات مرکز : به صورت مجازی وحقیقی (اجرای فعالیت های فرهنگی ،هنری وادبی)

نشانی :خرمشهر  کوی طالقانی .خیابان خلیج فارس ،نبش شقایق

مرکز شماره 3خرمشهر

تلفن 06153523594

کدپستی :6413716553

جانشین مسئول :هاشمیه طبیشی

 

اخبار مرکز:

 

  • 1399/11/19 - 10:30
  • تعداد بازدید: 5759
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده

شعر، مهندسی جادویی کلمات است

علیمراد خرمی شاعر و نویسنده، معتقد است: در سرایش شعر، انتخاب و چینش واژگان بسیار اهمیت دارد و یک شاعر باید تلاش کند که خیال و عاطفه‌ی خود را در قالبِ کلامی یکدست و متناسب ارائه کند. در واقع می‌توان از شعر با عنوان مهندس جادویی کلمات یاد کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، علیمراد خرمی، شاعر و نویسنده که در پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان (آیینه‌های ناگهان) مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر سخن می‌گفت با بیان این مطلب تأکید کرد: پراکنده‌گویی و توضیحات اضافی در شعر سرایی جایز نیست، اما باید توجه داشت که حذف و ویرایش آسیبی به ساختمان و محتوای شعر وارد نکند.

او با اشاره به این‌که برای سرودن یک شعر توجه به فرم و ساختار، بسیار مهم است افزود: در قالب‌های سنتی لزوم رعایت قالب، ناخودآگاه شاعر را به سمت چینش شاعرانه‌ی واژگان می‌کشاند، اما در شعر آزاد، این دیگرگونه نوشتن و جا به جایی ارکان به شکل مطلوب، بر عهده‌ی خلاقیت و ابداعِ شاعر است.

این پژوهشگر و مدرس قصه‌گویی، در ادامه به لزوم رعایت ارتباطات عمودی در شعر اشاره کرد و گفت: در شعرهایی روایی و غیر روایی، همواره توجه شاعر باید به ارتباطات عمودی باشد و در هر بند از شعر چهارچوب محتوایی را رعایت کند.

ایهام، ابهام و مستقیم گویی، اوزان شعری، موسیقی کلمات و عاطفه و تخیل، ازجمله موارد دیگری بود که خرمی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، شکیبا قنواتی، روژان آریافر، ستایش مسعودی، الناز دلیری، مهرناز دوستان و زینب بندری، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش اشعار خود پرداختند.

این رویداد مجازی ادبی با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان، با موضوع نقد و بررسی آثار اعضا و حضور علیمراد خرمی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی کشور، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، کارشناسان ادبی و فرهنگی، مربیان کانون سراسر استان و جمع گسترده‌ای از اعضای مراکز کانون شهرستان‌های بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر، به‌صورت مجازی برگزار شد.

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت